האם כדאי להתחיל מMVP?

האם כדאי להתחיל את הפרויקט שלך בMVP? מה זה בכלל? מה היתרונות והחסרונות של גישה זו? כן נסביר הכל.

מנהלי הפיתוח שלנו הכינו לכם הסבר מפורט למהות של MVP.

הסבר קצר

התחלת פרויקט חדש דומה לתהליך אפיית עוגה. אתם רוצים לבדוק שהיא טעימה לפני שאתם אופים עוגה ענקית, נכון? זו הסיבה שMVP או Minimum Viable Product חשוב. MVP זו הגרסה הבסיסית ביותר של הרעיון שלכם שמכילה מספיק בתוכה בשביל שתהיה מוכנה לצאת לעולם. זו לא העוגה הסופית, רק גרסת קאפקייק אם תרצו. יש לה את המרכיבים הבסיסיים, בצורה מספקת כדי לקבל את הטעם והמראה של העוגה הגדולה או במקרה שלכם, הפרויקט שלכם. אתם מציגים את ה'קאפקייק' הזה לאורחים, כדי לראות אם הם אוהבים את הטעם. אם כן, מצוין! אז אתם יודעים שאתה בכיוון הנכון להרחיב את הגרסה לעוגה הגדולה והמפוארת. אם לא, לא בזבזתם את הזמן והמשאבים על משהו שהאורחים לא אוהבים. אז תחשבו על MVP כקיצור דרך – זה חוסך זמן, כסף ומאמץ, ובמקביל מבטיח שאתם אופים משהו שכולם ירצו חתיכה ממנו.

משוב משתמש

המשוב הוא מה שיבדיל ויקדם אותכם מול מגוון העסקים המתחרים. הוא בעצם הפידבק הכנה ביותר שתקבלו מהאנשים החשובים ביותר בעסק שלכם - הלקוחות שלכם. כאשר תקבלו משוב מהמשתמשים אתם בעצם עוברים ממצב של ניחוש למצב של פעולה. תחשבו על זה כמו על שיחה. אתם מוציאים לאוויר את הMVP ואז ממחכים למשוב. מה הלקוחות אהבו? מה הם חשבו שצריך לשנות? כל התשובות לשאלות אלה פשוט שוות זהב.. הם יאמרו לכם האם אתם פגעתם בנקודה או אתם ממש רחוק ממנה. תדמיינו את עצמכם משיקים מוצר בלי השיחה הזו. מצב זה הוא כמו להיות ללכת עם כיסוי עיניים - אולי תיתקלו בהצלחה, אבל יכול להיות שתיכשלו. משוב משתמש עוזר לכם להסיר את הכיסוי מהעיניים. עם משוב, אתם יכולים לשנות כיוון, להתאים ולהתפתח. העניין הוא ללמוד מה גורם ללקוחות שלכם לפעול ואז לסמן לעצמכם בדיוק את האלה. כל חלק של משוב הוא אבן דרך למוצר שלא רק עונה על צרכים אלא עולה על הציפיות. וכך אתם הופכים משתמשים למעריצים, ומוצר למועדף.

האם MVP מתאים לכל פרויקט?

אז האם הפרויקט שלכם צריך להתחיל מMVP? זה תלוי במה שאתם מפתחים, למי אתם מפתחים ועד כמה מהר אתם צריכים להתאים את עצמכם. לחלק מהרעיונות דרוש זמן להבשיל לפני שהם מוכנים לצאת אל העולם. אחרים? הם מוכנים לספרינט. הMVP נועל לתת לכם הזדמנות למצוא את האיזון הנכון במוצר שפיתחתם. אבל לא כל מוצר מתאים לצורה זו.. חלק מהמוצרים נדרשים להיות מלאים מהרגע הראשון שהם מושקים. התאמת ה-MVP תלויה במהות הפרויקט שלכם, בדרישות התעשייה שלכם, ובסבלנות של משתמשי הקצה שלכם להתפתחות. העניין הוא לייצר את האיזון העדין בין מהירות, איכות ובטיחות המשתמש. אז קחו רגע וחשבו: מה באמת נחוץ לפרויקט שלכם כדי להצליח?

היתרונות בלהתחיל מMVP

  1. השקת המוצר תוך זמן קצר - במציאות של היום להיות זריז זה לא רק נחמד אלא גם נחוץ. במצב הזה שיטת הMVP נדרשת. אבל למה בעצם המהירות כל כך הכרחית? תחשבו על זה, כמה שמהר יותר תוציאו את המוצר לאוויר, כך מהר יותר תקבלו פידבקים ממשתמשים אמיתיים ולא רק מהניחושים האישיים שלכם. אתם תלמדו תוך כדי תנועה, תשנו בהתאם לפידבקים ותדייקו את המוצר שלכם בצורה מקסימלית ומהירה.
  2. תפיסת שוק - בזמן שהמתחרה שלכם עדיין מתעסק בטיוטות של עיצוב אתם כבר תוכלו לתפוס נתח שוק. אתם תכתיבו את הקצב, ולא תהיו אלה שרצים בשביל להשיג את המתחרים שלכם.
  3. סיכוי גבוה יותר להשקעה - אם תראו למשקיעים התכנות בשיטת MVP, הסיכוי לקבלת השקעה רצינית יגדל משמעותית מאם תגיעו עם תוכנית בלבד.

כמה דוגמאות לחברות שהצליחו בגדול בשיטת MVP

  1. Dropbox: כולנו מכירים אותה.. אך לפני שנהייתה ענקית אחסון בענן, דרופבוקס התחילה מוידאו הדגמה בסיסי. שום תוכנה, שום אתר אלה רק וידאו שמציג איך התוכנה תוכל לעבוד. והתוצאה? פיצוץ בהרשמות מוקדמות.. בין לילה נרשמו כ75,000 והכל בלי שורת קוד אחת
  2. Uber: אובר התחילו מאפליקציה פשוטה לטלפון. האפליקציה כיוונה בכלל להשכרת רכב יוקרה. אחרי השקת האפליקציה באובר הבינו שיש מקום לשינוי בתחום המוניות ומשינוי הקונספט החברה נהייתה ענקית עולמית
  3. Instagram: הייתה אפילו עם שם אחר (Burbn). האפליקציה הראשונית הייתה לשיתוף תמונות אישיות. משם ועד זמנים אלה, אין אדם אחד בעולם שלא מכיר את השם אינסטגרם.

החסכון הכספי בשיטת MVP

כאשר שוקלים תחילת דרך עם MVP, חשוב להכיר בפוטנציאל להשקעה ראשונית נמוכה יותר. MVP מתמקד בתכונות החיוניות ביותר, מה שמקטין הן את זמן הפיתוח והן את העלויות. אסטרטגיה רזה זו ממזערת הוצאות ראשוניות, מה שמאפשר השקת מוצר ללא הנטל הפיננסי של גרסה בקנה מידה מלאה. החיסכון לא רק חוסך כסף, אלא גם מתורגם לסיכון פיננסי נמוך יותר אם השוק לא מגיב כמתוכנן. בנוסף, MVP תומך במודל פיתוח איטרטיבי, שבו משאבים מוקצים באופן הדרגתי על בסיס משוב משתמשים אמיתי. זה אומר שהתקציב שלכם מנוצל בצורה יעילה יותר, תוך הפניית כספים לשיפורים שנותנים מענה ישיר לצרכי המשתמש. זוהי גישה דינמית להקצאת משאבים שמתאימה הוצאות לביקוש בשוק בפועל, מה שעוזר להבטיח שכל שקל הוא השקעה בהצלחת המוצר. על ידי יציאה מהירה יותר לשוק, אפשר להפיק הכנסות בשלב מוקדם יותר, מה שיעיל לא רק עבור תזרים מזומנים מיידי אלא גם עבור השקעה בצמיחת המוצר.

Top 10 plugins for wordpress
אז איך נתחיל את הפרויקט יחד
1
אפיון ראשוני
בהתלהבות רבה נשמע ממך על הפרויקט שלך ופשוט נרשום לנו בצד הערות. לאחר יום או יומיים כנראה שנכין שאלות נוספות בכדי לאפיין את הפרויקט. עם המידע הזה נלך ונשוחח עם מנהל הUX שלנו ולאחר מכן עם מנהל צוות הפיתוח. לאחר הערכה של כל אנשי צוות אלה נוכל לייצר לכם הצעת מחיר ולהתחיל את המסע שלך יחד איתנו.
קבל הערכה
2
עיצוב חווית משתמש
בשלב זה נשמע על העסק שלך, נקבל ממך אתרים או פרויקטים שאהבת את המראה שלהם. לאחר מכן צוות העיצוב יכין Mood Board שבו יבחר סט צבעים וצורות שהפרויקט ידבר בשפה שלהן. בהמשך נשלח אליך סקיצה ראשונה בכדי לראות אם כיוון העיצוב מוצא כן בעינך. לאחר אישור הסקיצה נמשיך ונכין לך את העיצוב המלא והרספונסיבי לפרויקט שלך.
קבל הערכה
3
פיתוח הפרויקט
אז הגענו לשלב התוצאות. צוות הפיתוח יקבל לידיו את העיצוב ונחלק את המשימות בין המתכנתים השונים. נפתח את הפרויקט חלק אחרי חלק וכמובן נשתף אותך בכל שלב בתהליך. נשלח אליך קישור למערכת ניהול הפרויקטים שלנו שתוכל לראות את קצב ההתקדמות ואפילו לפתוח טיקטים. אנו נהיה לך לכל אורך הדרך לשותף הדיגיטלי שלך.
קבל הערכה
עדיין יש שאלות?
השאירו הודעה ואנו ניצור קשר בהקדם
האפשרי. או פשוט התקשר אלינו
אנו נדאג לכוון אותך בצורה מדויקת מה השלבים שעליך לקחת בכדי לקדם את הפרויקט שלך. אנו בWizz בעלי ניסיון רב בתחום הדיגיטל ובפיתוח פרויקטים. כל מה שעליך לעשות זה לשבת איתנו על כוס קפה.
הכאב עצמו הוא אהבת הכאב, הבעיות האקולוגיות העיקריות, אבל אני נותן את הזמן הזה ליפול למטה, כדי שיהיה כאב גדול וכאב. על מנת שלרוב כל אחד מאיתנו יגיע למימוש כל סוג של תעסוקה מלבד לנצל את היעדים ממנה.

השאירו הודעה ואנו נדאג ליצור קשר בהקדם (או פשוט התקשרו)